Social media marketing.


Co to jest Social media marketing?


Social media marketing (marketing w mediach społecznościowych) – metoda polegająca na zdobywaniu uwagi internautów oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, YouTube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm ze względu na swoje szerokie rozpowszechnienie. Social media marketing umożliwia zdalny dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.


Social media marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na serwisach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu social media marketing nie jest sprzedaż ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.


Marketing w mediach społecznościowych to korzystanie z platform mediów społecznościowych i witryn internetowych w celu promowania produktu lub usługi. Chociaż terminy e-marketing i marketing cyfrowy nadal dominują w środowisku akademickim, marketing w mediach społecznościowych staje się coraz bardziej popularny zarówno wśród praktyków, jak i badaczy. Większość platform mediów społecznościowych ma wbudowane narzędzia do analizy danych , umożliwiające firmom śledzenie postępów, sukcesów i zaangażowania kampanii reklamowych. Firmy zwracają się do szeregu interesariuszy za pośrednictwem marketingu w mediach społecznościowych, w tym do obecnych i potencjalnych klientów, obecnych i potencjalnych pracowników, dziennikarzy , blogerówi ogółu społeczeństwa. Na poziomie strategicznym marketing w mediach społecznościowych obejmuje zarządzanie kampanią marketingową, zarządzanie , ustalanie zakresu (np. Bardziej aktywne lub pasywne wykorzystanie) oraz ustanowienie pożądanej przez firmę „kultury” i „tonu” mediów społecznościowych.


Korzystając z marketingu w mediach społecznościowych, firmy mogą pozwolić klientom i użytkownikom Internetu na publikowanie treści generowanych przez użytkowników (np. Komentarze online, recenzje produktów itp.), Zwanych również „ mediami zarobkowymi ”, zamiast korzystać z kopii reklamowych przygotowanych przez marketerów.


zródło: Wikipedia.org