Modele rozliczeniowe w afiliacji.


Praktycznie każda sieć afiliacyjna ma takie same modele rozliczeniowe, więc będzie to:


    • CPS (Cost Per Sale) – określony procent od sprzedaży danego produktu,

    • CPL (Cost Per Lead) – płatność za pozostawienie swoich danych kontaktowych przez klienta. Może to być np. adres e-mail czy numer telefonu,

    • CPA (Cost Per Action) – płatność za podjęte akcje np. wypełnienie formularza,

    • CPO (Cost Per Order) – podobnie jak w przypadku CPS, jest to płatność od sprzedanego produktu, ale kwota jest stała, a nie procentowa.


W innych firmach obowiązuje kilka modeli rozliczeniowych za przeprowadzane kampanie marketingowe:


    • CPC – prowizja naliczana jest za każde unikalne kliknięcie w link / baner lub wskazane miejsce na stronie internetowej produktu,

    • CPL – prowizja naliczana jest za prawidłowo wypełniony formularz, poprawnie zweryfikowane dane oraz zainteresowanie ofertą przez potencjalnego klienta,

    • CPA – prowizja naliczana jest za wykonanie konkretnej akcji, np. za zgłoszenie się do newslettera,

    • CPS – prowizja naliczana jest za zakup produktu przez potencjalnego klienta.


Istnieją również warianty hybrydowe wymienionych modeli rozliczeniowych:


    • CPL + CPS – prowizja naliczana jest za prawidłowo wypełniony formularz i zakup produktu przez klienta albo za samo złożenie wniosku, jeśli nie dojdzie do nawiązania umowy,

    • CPS + CPA – prowizja naliczana jest za sprzedaż oraz spełnienie warunków dodanych do produktu albo za samą umowę, jeśli warunki nie zostaną zrealizowane.