|
Twórcą i administratorem Sieci Afiliacyjnej bluepartner jest Cloud Services sp. z o.o. – spółka w grupie Blue Media S.A., dostawcy rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online. Sopocka spółka obecna na rynku od 1999 r.
|
Czym jest sieć afiliacyjna bluepartner?
|
To sieć afiliacyjna zaprojektowana i wdrożona przez Blue Media S.A. - dostawcę rozwiązań technologicznych dla podmiotów z sektora finansowego, bankowego i ubezpieczeniowego.
Pierwsze tego typu rozwiązanie, gdzie pozyskiwane przez wydawców leady są automatycznie oceniane pod kątem wartości, eliminowane są bezprawnie pozyskane kontakty oraz formularze (wnioski) zawierające błędy.
|
Marketing Afiliacyjny.
|
Rodzaj marketingu online opartego na wynikach, za które Reklamodawca nagradza Wydawcę. Afiliacja jest postrzegana jako proces polegający na rozpowszechnianiu produktów lub usług Reklamodawcy. Marketing afiliacyjny jest to relacja win-win-win. Reklamodawca jest zadowolony ze sprzedaży, Wydawca otrzymał prowizję, a Odbiorca produkt lub usługę.
|
Co to jest marketing afiliacyjny?
|
Marketing afiliacyjny to nowoczesna technika marketingu internetowego, polegająca na wykonywaniu działań marketingowych, opłacanych w modelu „za efekt”.
|
Co wyróżnia Sieć Afiliacyjną Bluepartner?
|
Od początku działania specjalizujemy się w kampaniach z branży finansowej, ubezpieczeniowej, rozwijamy również kategorię gier online oraz e-commerce. Oferta dla wydawców jest starannie dobierana, dlatego mamy wiele wyjątkowych kampanii, a także specjalne ceny i warunki dla zaufanych wydawców. Dzięki naszej współpracy z wieloma firmami sektora bankowego jesteśmy w stanie dostarczać Ci najnowsze produkty i usługi.
|
Jak można dołączyć do sieci afiliacyjnej bluepartner?
|
Jeżeli chcesz dołączyć w roli wydawcy, wystarczy zarejestrować się na stronie rejestracyjnej. Jeżeli chcesz dołączyć do Nas w roli Reklamodawcy prosimy o przesłanie do Nas takiej informacji na adres info@bluepartner.pl
|
Czy można zrezygnować z sieci afiliacyjnej blepartner?
|
Oczywiście. Każdy wydawca można w dowolnej chwili wyrejestrować się z systemu, wykorzystując w tym celu formularz rezygnacji dostępny tutaj. Warto przy tym pamiętać, że jeżeli wydawca usunie konto przed wypłaceniem zgromadzonych środków - te przepadają.
|
Czy wydawca ponosi jakieś koszty związane z korzystaniem z sieci afiliacyjnej bluepartner?
|
Nie. Wszyscy zarejestrowani w systemie wydawcy mogą korzystać z jego możliwości całkowicie za darmo.
|
Czy muszę założyć działalność gospodarczą by zostać wydawcą?
|
Nie, Sieć Afiliacyjna Bluepartner przeznaczony jest zarówno dla osób prowadzących działalność gospodarczą, jak i dla osób fizycznych.
|
|
Wydawcą może zostać każda pełnoletnia osoba posiadająca własny serwis www, blog, kanał na YouTube lub profil w serwisie społecznościowym.
|
Zacznij zarabiać na swoim serwisie www, a może prowadzisz własny serwis www, bloga,
kanał na YouTube lub profil na portalu społecznościowym ?
|
Ile może zarobić wydawca?
|
Wynagrodzenie jest obliczane na podstawie określonych przez reklamodawcę stawek za konwersję w danej kampanii oraz liczby uzyskanych przez wydawcę konwersji. Rozliczenia są przeprowadzane minimalnie raz w miesiącu. Możliwe jest rozliczanie co dwa tygodnie, pod warunkiem, że reklamodawca dostarczy organizatorowi raport rozliczeniowy.
|
Kiedy wydawca może dokonać wypłaty środków?
|
Wypłaty środków można dokonywać nawet co dwa tygodnie. Warunkiem jest zgromadzenie na koncie wydawcy minimum 100 zł oraz dostarczenie przez reklamodawcę kompletnego raportu rozliczeniowego, stanowiącego podstawę do naliczenia wydawcy należnego wynagrodzenia. Dokładne zasady wypłaty wynagrodzeń zostały opisane w regulaminie serwisu partnerskiego.
|
Jakie są obowiązujące modele rozliczeń?
|
W ramach Programu Partnerskiego bluepartner obowiązują cztery modele rozliczeń.
- CPL (Cost per lead) - wydawca otrzymuje wynagrodzenie za każdy wniosek zawierający unikatowe i wartościowe dane klienta.
- CPS (Cost per sale) - wydawca otrzymuje wynagrodzenie za każdy pozyskany dzięki niemu kontakt, który zdecyduje się na dokonanie zakupu.
- CPA (Cost per action) - wydawca otrzymuje wynagrodzenie za każdego użytkownika, który wykona założoną przez reklamodawcę akcję, np. skorzysta z konsultacji.
- CPC (Cost per click) - wydawca otrzymuje wynagrodzenie za każde przejście na formularz reklamodawcy
- Hybryda (CPL + CPS) - otrzymujesz wynagrodzenie za każdy dostarczony lead, który dodatkowo skorzysta ze wskazanej przez reklamodawcę oferty.
Opis każdej kampanii zawiera również informacje o obowiązującym w danym przypadku modelu rozliczeń. Przed dołączeniem do wybranego programu partnerskiego, należy zapoznać się ze wszystkimi warunkami.
|
Z jakich narzędzi mogą korzystać wydawcy?
|
Każdy z wydawców ma do dyspozycji rozwiązania dostarczane przez reklamodawców oraz organizatora, tj. kreacje reklamowe (banery, linki tekstowe, kreacje e-mail), rotator banerów oraz integracja callback/ API.
|
Poznaj narzędzia, z których możesz korzystać.
|
Jesteśmy polskim dostawcą rozwiązań technologicznych dla branży finansowej. Wdrażamy wyłącznie autorskie, w pełni bezpieczne narzędzia.
|
- Kreacje reklamowe (banery, linki tekstowe, kreacje e-mail)
- Rotator banerów
- Integracja Callback/ API
- Własna podstrona promocyjna
- Product Feed'y
- Generator Deeplink'ów
|
Jak działa Marketing Afiliacyjny blupartner?
|
- Wydawca rejestruje się w Programie Partnerskim blupartner.
- Wykorzystuje specjalny link afiliacyjny oraz kracje reklamowe na swoim blogu.
- Odbiorca odwiedza blog Wydawcy.
- Odbiorca dokonuje zakupu na stronie Reklamodawcy.
- Cookies zapisują się na komputerze Odbiorcy.
- Odbiorca klika baner lub link na blogu Wydawcy i przechodzi na stronę Reklamodawcy.
- Po dokonaniu zakupu Reklamodawca sprawdza skąd Odbiorca trafił na stronę.
- Wydawca otrzymuje wynagrodzenie od Reklamodawcy.
|
W marketingu afiliacyjnym wyróżniamy 4 role:
|
- Reklamodawca – sprzedawca, który przedstawia swój produkt lub usługę.
- Wydawca – bloger, influencer lub właściciel serwisu, który promuje produkty lub usługi Reklamodawcy za pomocą dostępnych materiałów promocyjnych.
- Użytkownik – osoba odwiedzająca portale Wydawców i dokonująca zakupów poprzez materiały promocyjne udostępnione na stronie Wydawcy.
- Sieć afiliacyjna – system zrzeszający Reklamodawców oraz Wydawców. Sieć afiliacyjna udostępnia materiały promocyjne Reklamodawców dla Wydawców.
Wracając do definicji, marketing afiliacyjny polega na przedstawieniu Użytkownikom, produktów lub usług Reklamodawcy, przez Wydawcę. Jeżeli użytkownik dokona zakupu, to Wydawca otrzyma prowizję. W ten sposób Reklamodawca motywuje prowizyjnym wynagrodzeniem Wydawców. Natomiast dla Wydawcy, czyli właściciela serwisu internetowego, jest to sposób na zmonetyzowanie własnej witryny i czerpanie zysków.
|
Czy można zarobić na marketingu afiliacyjnym ?
|
Absolutnie tak.
Pat Flynn z Smart Passive Income zarobił ponad 2 miliony dolarów dzięki marketingu afiliacyjnemu w 2017 roku. John Lee Dumas z Entrepreneurs on Fire zarobił ponad 25 tyś dolarów tylko w czerwcu 2020 roku. Michał Szafrański sprzedał ponad 100 tyś książek poprze afiliację.
Wydawcy w bluepartner.eu systematycznie generują ponad 100 tyś zł miesięcznie przychodu.
Zarabianie na marketingu afiliacyjnym jest bardzo łatwe, jednak wymaga dużego zaangażowania na starcie.
|
Marketing afiliacyjny ze strony Użytkownika.
|
Marketing afiliacyjny posiada wiele form promocji. Reklamodawcy na podstawie własnych doświadczeń oferuję Wydawcom najatrakcyjniejsze formy reklamowe, np. banery reklamowe, mailingi lub linki bezpośrednie do konkretnych produktów lub usług (Deeplinki).
Wydawcy według swoich potrzeb oraz charakteru własnego serwisu wykorzystują poszczególne formy reklamowe. Najczęściej będą to linki bezpośrednie, np. w porównywarkach Internetowych lub banery reklamowe. Wszystkie formy reklamowe na końcu ścieżki prowadzą do tego samego adresu URL Reklamodawcy. Adres, który jest podstawiony pod baner lub link bezpośrednia posiada dodatkowy parametr, pozwalający na identyfikację Wydawcy przez Sieć afiliacyjną. Link afiliacyjny może wyglądać następująco:
https://bluepartner.eu/pl/?epi={identyfikator_partnera}
Powodem dla, którego umieszczany w linku jest dodatkowy parametr, jest to że Reklamodawca musi wiedzieć komu wypłacić prowizję za danych zakup lub inne działanie wcześniej określone.
|
Jak działać w marketingu afiliacyjnym?
|
Znamy już modele rozliczeniowe oraz role w marketingu afiliacyjnym, teraz pora na przedstawienie najpopularniejszych sposób działania w marketingu afiliacyjnym.
Najczęstszym działaniem Wydawców jest wykorzystanie własnej strony internetowej do promocji produktów lub usług powiązanych tematycznie. Wydawca prowadzący bloga finansowego, dokonuje analizy oferty kont osobistych i przedstawia Użytkownikowi najlepsze oferty (podstawiając własny link afiliacyjny) w formie rankingu lub spisu. Blogerka prowadząca Fanpage na Facebooku na temat aktualnych trendów modowych przedstawia propozycje odzieżowe wraz z linkiem kierującym do sklepu. Właściciel kanału na Youtube przedstawia nową grę online dostępną na rynku wraz z linkiem, gdzie Użytkownik może pobrać darmową wersję.
To tylko parę przykładów jak można wykorzystać potencjał swojej grupy odbiorców aby zmonetyzować działania w marketingu afiliacyjnym.
Użytkownik, lub odbiorca treści, klika w link, który przenosi go na stronę docelową i tam dokonuje zakupu. Wydawca otrzymuje za to prowizję.
Wydawcy ruch na własny serwis generują za pomocą działań SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarce Google lub SEM, czyli płatnej promocji w Google Ads lub Facebook Ads.
Jednak największą moc sprzedażową ma już stworzona grupa odbiorców, uczestnicząca w hobbistycznie prowadzącej witrynie, gdzie Wydawca dzieli się swoją pasją, a przy okazji spienięża serwis działaniami w marketingu afiliacyjnym. Inne możliwości działań to:
- Prowadzenie porównywarek internetowych ofert finansowych, ubezpieczycieli lub telekomunikacyjnych
- Prowadzenie kampanii w sieciach społecznościowych oraz Google Ads
- Działania e-mail marketing
- Tworzenie produkcji video z zaszytymi linkami
- I wiele więcej…
|
Z marketingu afiliacyjnego korzysta coraz więcej Reklamodawców obecnych w sieci internetowej, głównie z tego względu że jest to dla nich stosunkowo niski koszt promocji. Dla Wydawców stawki są jednak bardzo atrakcyjne, a poniżej parę przykładów:
|
- CPS – 5% od wartości kredytu gotówkowego, przy kredycie na 50 tyś jest to 2500 zł prowizji dla Wydawcy
- CPL – 16 zł za wypełniony formularz kontaktowy dla szybkiej pożyczki, w której klient odbierze telefon od Call Center
- CPS – 12% od wartości koszyka, bez kosztów dostawy za zakupy w sklepie internetowym
- CPA – 3zł za pobranie aplikacji mobilnej na telefon przez Użytkownika
- CPL + CPS – 15zł + 200 zł, za wypełnienie formularza kontaktowego dla ubezpieczyciela oraz zakup polisy ubezpieczeniowej.
To są przykładowe stawki, które Reklamodawcy oferują w sieci afiliacyjnej bluepartner. Zróżnicowanie jest jednak bardzo wysokie i uzależnione od branży, w której działa Reklamodawca. Najczęściej spotykanymi modelami rozliczeniowymi to CPL (Cost-per-lead) oraz CPS (Cost-per-sale).
|
|